Copii, Cursuri, Improvizatie, Uncategorized

DE CE IMPROVIZATIE PENTRU COPII: Complementaritatea cu educatia scolara

Pe vremuri, sistemul educational se concentra asupra dobindirii de aptitudini manuale. Societatea cerea ca baietii sa devina lucratori talentati, dornici sa-si cistige existenta prin munca grea, asa cum fusesera invatati. Multi fii invatau meseria de la tatii lor in timp ce majoritatea fiicelor erau educate de catre mamele lor sa devina gospodine si mame bune.

Intre timp, societatea s-a schimbat. Reactia sistemului educational a fost de a-si schimba punctul de interes de pe dobindirea de aptitudini manuale inspre dobindirea cunoasterii. Scoala nu mai preda doar alfabetul si aritmetica, ci se indreapta si inspre limbi straine, stiinta, informatica. In ziua de azi, majoritatea copiilor viseaza sa devina medici, avocati, arhitecti, oameni de stiinta, experti contabili, informaticieni. Sistemul educational pretinde ca, pentru a exersa asemenea profesii, copiii trebuie sa dobindeasca multe cunoastere si insista asupra faptului ca aceasta cunoastere nu poate fi dobindita decit prin intermediul educatiei formale.

Dar: inchizind copiii in camasa de forta a disciplinei scolare, scoala priveaza copiii de astazi tocmai de calitatile de care au nevoie pentru a izbindi in societatea de miine. Aceste calitati sint: o minte dechisa, curiozitate, flexibilitate, capacitatea de a asculta si de a se exprima spontan si cu entuziasm, etc.

Vechile cuvinte de ordine pentru a avea succes in trecut erau: educatie academica, acces la capital, munca.

In lumea de miine se cer: idei originale, oameni creativi, cu o gindire independenta si capacitatea de a improviza.

Nu putem insa astepta ca, de indata ce si-au incheiat studiile, tinerii sa devina brusc creativi, sa inceapa sa improvizeze si sa gaseasca solutii originale. Scoala ii invata cu totul altceva, disciplinindu-i conform unor structuri mentale si comportamentale existente, general acceptate.

INVATATI SA IMPROVIZATI!

Scoala se concentreaza pe disciplina si imitatie, privind elevii de sansa de a cauta propriile lor raspunsuri.

Pentru a ne dezvolta abilitatea de a improviza, nu trebuie sa consideram improvizatia si autodidactica ca pe niste optiuni de mina a doua, ca pe niste deviatii de la “normalitate”. Majoritatea oamenilor improvizeaza doar atunci cind regulile nu se aplica, de ex. in situatii de urgenta.

Autodidactica si improvizatia sint cheia dezvoltarii personale.

IMPROVIZATIA nu este posibila fara colaborare, capacitate de a asculta, deschidere pentru propunerile partenerului, capacitatea de a propune actiuni, flexibilitate, creativitate. Deprinderea acestor abilitati, prin joc, este esentiala pentru dezvoltarea copiilor.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s